Shop Mobile More Submit  Join Login
Bath Time For Spidey by RocketShoes Bath Time For Spidey by RocketShoes
Old art, new color!

I'm experimenting with texture brushes and different coloring styles at the moment, so expect the art to get a bit schizo here and there.

I REALLY like drawing Spidey in the bathtub. There's something really humorous to me about him leaving his mask on all the time. XD Ahhh...I'm a dork. Heh heh heh.

inks: pitt brush pen
Colors: PS
Time: 30min
Add a Comment:
 
:iconsaelim:
saelim Featured By Owner Oct 11, 2010
that. is. adorable. :love: I love it :D
Reply
:iconginevra25-weasley:
Ginevra25-Weasley Featured By Owner Feb 19, 2009  Professional Traditional Artist
This is epically adorable. <3 I love your art.
Reply
:iconwolf-spirit89:
Wolf-Spirit89 Featured By Owner Dec 30, 2008  Student General Artist
wtf?! xDD lool
nice :D hahaha
Reply
:iconreymonkey:
Reymonkey Featured By Owner Sep 29, 2008   General Artist
Looks like Boy Genius! I love it!
Reply
:iconjunkupshowup:
JunkUpShowUp Featured By Owner May 11, 2008  Student General Artist
I love all the different things doc ock is holding.
Reply
:iconikrus:
Ikrus Featured By Owner Apr 9, 2008  Professional Digital Artist
:rofl:
Reply
:icondistroya:
distroya Featured By Owner Mar 7, 2008
What the hell?!

:0_o:

The most bizarre image I've ever seen. Still, it's good. Just, odd.
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Mar 28, 2008  Professional Artist
I really love drawing him in the bathtub.
Reply
:iconmolochtdl:
MolochTDL Featured By Owner Jan 22, 2008  Hobbyist General Artist
This needs more faves. XD Priceless.
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Jan 25, 2008  Professional Artist
xD Spidey in the bathtub is my favorite subject matter. Seriously.
Reply
:iconkalmanen:
kalmanen Featured By Owner Jan 18, 2008
This just had to be faved. It rocks so much :D
Reply
:iconyoumee400:
youmee400 Featured By Owner Dec 27, 2007
Very cute
Reply
:iconmiz-sweetheart:
Miz-Sweetheart Featured By Owner Dec 18, 2007  Hobbyist Traditional Artist
LOL. This is awesome. Totally adorable.
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Dec 19, 2007  Professional Artist
Thanks! : D
Reply
:icontonifasic:
tonifasic Featured By Owner Nov 16, 2007
How cute, he has a bathtime buddy~! x3 :heart:
hehe, Spidey doesn't need a showercap. (:
Reply
:icontentaclees:
tentaclees Featured By Owner Sep 18, 2007  Hobbyist Digital Artist
adorkable. mask time at bath time is a must.
<3
Reply
:iconkapalsky:
Kapalsky Featured By Owner Jun 18, 2007  Professional Traditional Artist
This is pretty funny! I will even not ask what they do in the same bathtub.
Reply
:iconlizagrey:
LizaGrey Featured By Owner May 22, 2007
Piter looks great :D
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner May 24, 2007  Professional Artist
Thank you!
Reply
:iconxxxfucked-upxxx:
xXxFucked-UpxXx Featured By Owner May 12, 2007
like....this is the best EVER!!! omg! it's teh lol!! :D
i just love it! :rofl: and i really can stop laughing :lmao:
what can i say more? bravo! :wow:
Reply
:iconthemonkeyyouwant:
TheMonkeyYOUWant Featured By Owner Apr 30, 2007
Hahaha Disturbing, I Love It!
Reply
:iconflaura:
flaura Featured By Owner Mar 16, 2007
ooh long list! i love the texture on it, makes it look more traditional and done by a child, it suits the style nicely!
Reply
:iconvbabe1:
vbabe1 Featured By Owner Mar 16, 2007  Hobbyist Digital Artist
XD I assume you read "boy genious" about lil kid spidy and otto?
Reply
:iconzombiekate:
ZombieKate Featured By Owner Mar 15, 2007
As soon as the image popped up I couldn't help but laugh out loud. I think the shower cap's my favorite part.
Reply
:iconxxtaiyoungxx:
xXTaiYoungXx Featured By Owner Mar 15, 2007  Student Filmographer
KYA~ How funny ahaha i love it!
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Mar 15, 2007  Professional Artist
XD Yay! Thank you!
Reply
:iconlunarjarrett:
Lunarjarrett Featured By Owner Mar 15, 2007
Spidey's shower cap is priceless.
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Mar 15, 2007  Professional Artist
It keeps his mask dry. XD
Reply
:iconak-is-harmless:
AK-Is-Harmless Featured By Owner Mar 15, 2007  Hobbyist Traditional Artist
:laughing: Great shower cap! :)

---AK
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Mar 15, 2007  Professional Artist
Thanks!
Reply
:iconak-is-harmless:
AK-Is-Harmless Featured By Owner Mar 15, 2007  Hobbyist Traditional Artist
You're welcome. :)

---AK
Reply
:iconadhadh:
ADHadh Featured By Owner Mar 15, 2007  Student Filmographer
'If Spider-man does whatever spider can, does he have problems getting out of the bath?' /from Decline of videogames 2/
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Mar 15, 2007  Professional Artist
Most likely. That's why the Doc is there to help him out.
Reply
:iconchrissydelk:
ChrissyDelk Featured By Owner Mar 15, 2007
Hee hee hee. That's so awesome!
I like the textured look a lot- it makes me think of children's book especially with the line art here. And the fact it's adorable Spidey.
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Mar 15, 2007  Professional Artist
XD YAY! I was worried the lineart wasn't working for this coloring style. I am super happy the children's book thing is being said for it though...I was leaning towards that. (Although, I think I'm going to take a page from Kate's book and try adding some print textures here and there. Hmm...)

Speaking of children's books though...when I have internets again, I have a story synopsis for you to read. heh heh heh XD
Reply
:iconcrossmaniak:
Crossmaniak Featured By Owner Mar 15, 2007
Oh that looks really awesome! :D
lol @ spidey's shower hat xD
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Mar 15, 2007  Professional Artist
Thanks! XD
Reply
:iconinknose:
INKNOSE Featured By Owner Mar 15, 2007  Professional General Artist
awww, Doc Ock has his rubber ducky...and Spidey has his shower cap =D it's so cute!
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Mar 15, 2007  Professional Artist
The Doc loves that ducky. That's why he's offering up his loofah instead. XD
Reply
:iconzenia:
zenia Featured By Owner Mar 14, 2007  Hobbyist Digital Artist
*snort* OMG, I love it.
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Mar 14, 2007  Professional Artist
Hee hee! Thank you!
Reply
:iconzippity123:
zippity123 Featured By Owner Mar 14, 2007  Professional Digital Artist
it's great because their expressions are so blank...
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Mar 14, 2007  Professional Artist
It's because they bath together all the time. That or Spidey's still not sure where that loofah came from...
Reply
:iconsourcow:
sourcow Featured By Owner Mar 14, 2007
Looks so coolies :P
Reply
:iconrocketshoes:
RocketShoes Featured By Owner Mar 14, 2007  Professional Artist
Haha! Thanks! XD
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 700 × 641




Details

Submitted on
March 14, 2007
Image Size
443 KB
Resolution
700×641
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
3,301
Favourites
149 (who?)
Comments
45
Downloads
111
×